A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Хустський ліцей №5

Статус

І.      ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

  1. Комунальний заклад Хустський ліцей №5 ім. Хустської міської ради (далі – ліцей) є закладом загальної середньої освіти, що здійснює освітню діяльність на трьох рівнях (початкової, базової середньої та профільної середньої) освіти, знаходиться у комунальній власності Хустської міської Ради
  2.  Юридична адреса закладу загальної середньої освіти: 90400,Закарпатська область, м. Хуст, вул. Львівська,66; e-mail - xust.school.5ukr.net
  3.  Заклад загальної середньої освіти (далі – заклад освіти) є юридичною особою може мати самостійний баланс, розрахункові та інші рахунки у фінансових установах і банках державного сектору та має бланки, печатки та штампи із своїм найменуванням та символікою.

          Заклад освіти провадить освітню діяльність на трьох рівнях (початкової, базової середньої та профільної середньої) освіти за умови наявності відповідної ліцензії, виданої в установленому законодавством порядку.

          Заклад освіти має право провадити інноваційну діяльність та може укладати з цією метою відповідні договори про співпрацю з іншими закладами освіти (науковими установами), підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами.

  1.  Засновником (Власником) закладу освіти є Хустська міська територіальна громада в особі Хустської міської ради (далі - Засновник), (ідентифікаційний код – 04053714, місцезнаходження: 90400, Закарпатська область, Хустський район, місто Хуст, вулиця 900-річчя Хуста, будинок 27), уповноваженим органом управління - виконавчий орган Хустської міської ради відповідного профілю (далі – Управління освіти).
  2. Повне найменування закладу освіти: Хустський ліцей №5 Хустської міської ради.

Скорочена найменування:Хустський ліцей №5.

Місцезнаходження: 90400,Закарпатська область, м. Хуст, вул. Львівська,66, код ЄДРПОУ  26325372

  1.  Заклад освіти у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України “Про освіту”, “Про повну загальну середню освіту”, іншими законодавчими та підзаконними актами, рішеннями (розпорядженнями) засновника або уповноваженого ним органу (посадової особи), Положенням про ліцей та власними установчими документами.

Ліцей проводить освітню діяльність на підставі ліцензії, виданої в установленому законодавством порядку, діє на підставі Статуту.

  1. Ліцей є неприбутковою бюджетною організацією не має на меті отримання прибутку і утворений для забезпечення реалізації  права  громадян на здобуття повної загальної середньої освіти.
  2. Утримання ліцею здійснюється за рахунок місцевого бюджету та інших джерел, не заборонених законодавством України.
  3. Головною метою діяльності закладу освіти є забезпечення права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти.
  4. Мовою освітнього процесу у закладі освіти є державна мова.
  5.  У складі закладу освіти функціонують такі внутрішні структурні підрозділи:

          початкова школа - підрозділ, що забезпечує здобуття початкової освіти;

          гімназія- структурний підрозділ, що забезпечує здобуття базової середньої освіти;

         старша школа – підрозділ, що забезпечує здобуття профільної середньої освіти.

Порядок внутрішньої організації та сфери діяльності внутрішніх структурних підрозділів ліцею визначається положеннями, що розробляються відповідно до законодавства та установчих документів закладу освіти, які затверджуються директором ліцею.

1.12. Заклад, відповідно до рішень засновника, може мати філії та інші підрозділи з додержанням вимог, встановлених нормативно-правовими актами України.

1.13. Філії діють відповідно до положень про них, затверджених засновником.

  1. Завдання та функції ліцею.

Головним завданням закладу освіти є:

  • забезпечення формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності:
    • вільне володіння державною мовою;
    • створення умов для всебічного розвитку дитини дошкільного віку, учня, формування грамотної особистості, збереження та зміцнення її фізичного і психічного здоров'я, для оволодіння початкових уявлень про природу, людину, суспільство, основних форм загальнолюдської моралі;
    • створення умов для здобуття дітьми дошкільного віку та учнями безперервної дошкільної та початкової загальної освіти в обсязі державних стандартів, розвитку їх творчих здібностей і нахилів;
    • виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
    • виховання в дітей дошкільного віку та учнів поваги до Конституції України, прав і  свобод людини і громадянина;
    • здійснення соціально-педагогічного патронату у сім’ї;
    • почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов'язків людини,  громадянина.
    • творчість;
    • ініціативність;
  • вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми;

здатність співпрацювати з іншими людьми.

  • організація освітнього процесу, що ґрунтується на цінностях та принципах, визначених законами України “Про освіту” та “Про повну загальну середню освіту”;
  • створення безпечного освітнього середовища для учасників освітнього процесу;

- виявлення та розвиток здібностей та обдарувань учнів, їхніх індивідуальних здібностей, досягнення ними результатів навчання, прогресу в розвитку, зокрема формування і застосування відповідних компетентностей, що визначені відповідними державними стандартами та необхідні для подальшого здобуття освіти;

- організація вивчення профільних предметів, розроблення та впровадження нових освітніх технологій і форм організації освітнього процесу;

-забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності;

-створення умов для здобуття учнями рівня освіти, визначеного Державним стандартом повної загальної середньої освіти, що визначає загальні обсяги навчального навантаження здобувачів базової середньої, профільної середньої освіти, вимоги до їх компетентностей і до обов’язкових результатів навчання, яких вони мають досягти на відповідному рівні повної загальної середньої освіти;

-виявлення учнів, мотивованих до продовження навчання, які виявили здібності до вивчення різних навчальних предметів;

-спрямування на виховання: відповідальних та чесних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та орієнтації своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству; патріотизму, поваги до державної мови та державних символів України, поваги та дбайливого ставлення до національних, історичних, культурних цінностей, нематеріальної культурної спадщини українського народу, усвідомленого обов’язку захищати у разі потреби суверенітет і територіальну цілісність України; усвідомленої потреби в дотриманні Конституції та законів України, нетерпимості до їх порушення, проявів корупції та порушень академічної доброчесності;

-забезпечення партнерських зусиль всіх учасників освітнього процесу на єдності навчання, виховання і розвитку учнів.

2.2. Заклад освіти виконує наступні функції:

  • реалізує положення Конституції України, законодавства України, інших нормативно-правових актів у галузі освіти;
  • задовольняє потреби громадян в здобутті базової середньої, профільної середньої освіти;
  • забезпечує єдність навчання і виховання; формує освітню (освітні) програму (програми) ліцею; створює науково-методичну і матеріально- технічну бази для організації та здійснення освітнього процесу;
  • забезпечує відповідність рівня базової середньої освіти, профільної середньої освіти Державним стандартам освіти;
  • охороняє життя і здоров'я учнів (вихованців), педагогічних та інших працівників ліцею;
  • формує в учнів (вихованців) засади здорового способу життя, гігієнічні навички;
  • забезпечує добір і розстановку кадрів;
  • планує власну діяльність та формує стратегію розвитку ліцею;
  • додержується фінансової дисципліни, зберігає матеріально- технічну базу;
  • видає документи про освіту у відповідності до чинного законодавства; здійснює інші повноваження в межах своєї компетенції.

2.4. Ліцей для здійснення поставлених завдань має автономію як право суб’єкта освітньої діяльності на самоврядування, яке полягає в його самостійності, незалежності та відповідальності у прийнятті рішень щодо академічних (освітніх), організаційних, фінансових, кадрових та інших питань діяльності, що провадиться в порядку та межах, визначених Законом України “Про освіту» та цим Статутом .

 Зокрема:

-планувати та організовувати діяльність ліцею;

-розробляти та використовувати в освітній діяльності освітню програму на кожному рівні повної загальної середньої освіти або наскрізну освітню програму, розроблену для декількох рівнів освіти. Рішення про використання ліцеєм освітньої програми, розробленої на основі типової освітньої програми або іншої освітньої програми, приймається педагогічною радою. Освітня програма ліцею схвалюється педагогічною радою закладу освіти та затверджується директором;

-на основі освітньої програми складати та затверджувати навчальний план, що конкретизує організацію освітнього процесу;

- у межах кошторису розробляти на основі типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти, затверджених центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки, штатний розпис ліцею та затверджувати директором ліцею за погодженням із уповноваженим органом;

-надавати платні освітні та інші послуги, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України. Директор ліцею визначає перелік платних освітніх та інших послуг, що надаються ліцеєм, із зазначенням часу, місця, способу та порядку надання кожної з послуг, їх вартості та особи, відповідальної за їх надання;

- спільно з іншими закладами освіти, вищими навчальними закладами, їх кафедрами або філіями, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну,експериментальну, пошукову роботу відповідно до угод про співпрацю;

-формувати на основі пропозицій педагогічних працівників та затверджувати педагогічною радою річний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників на наступний календарний рік, що визначає вид, форму, суб’єктів підвищення кваліфікації, кількість годин і строки проходження підвищення кваліфікації педагогічними працівниками ліцею; надавати щороку управлінню освіти Хустської міської ради пропозиції щодо обсягу коштів, необхідних для підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

-розробляти проєкт кошторису та подавати його до Хустської міської ради або уповноваженому нею органу на затвердження;

-встановлювати педагогічним працівникам надбавки до посадового окладу згідно з чинним законодавством;

- використовувати різні форми морального та матеріального заохочення учасників освітнього процесу;

-створювати умови для реалізації прав та обов’язків усіх учасників освітнього процесу, у тому числі реалізації академічних свобод педагогічних працівників, індивідуальної освітньої траєкторії та/або індивідуальної програми розвитку учнів, формування у разі потреби індивідуального навчального плану;

-затверджувати положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в ліцеї, забезпечити її створення та функціонування;

-створювати умови для здійснення дієвого та відкритого громадського нагляду (контролю) за діяльністю ліцею;

-створювати в ліцеї безпечне освітнє середовище, забезпечувати дотримання вимог щодо охорони дитинства, охорони праці, вимог техніки безпеки;

2.4. Взаємовідносини ліцею з юридичними і фізичними особами визначаються згідно з чинним законодавством на підставі угод про співпрацю, що укладені між ними.

ІІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

    1. Повна загальна середня освіта у ліцеї здобувається на таких рівнях:
  • Початкова освіта – перший рівень повної загальної середньої освіти, що передбачає виконання учнем вимог до результатів навчання, визначених державним стандартом початкової освіти (початкова школа);
  • базова середня освіта – другий рівень повної загальної середньої освіти, що передбачає виконання учнем вимог до результатів навчання, визначених державним стандартом базової середньої освіти (гімназія);
  • профільна середня освіта - третій рівень повної загальної середньої освіти, що передбачає виконання учнем вимог до результатів навчання, визначених державним стандартом профільної середньої освіти (ліцей).
    1. Мережа класів, груп подовженого дня формується на підставі нормативів їх наповнюваності, затверджених МОН України відповідно до санітарно-гігієнічних умов за погодженням із управлінням освіти Хустської міської ради.
    2. Ліцей планує свою роботу самостійно відповідно до Стратегії розвитку, річного плану роботи,освітньої програми, на основі якої розробляє робочий навчальний план, що затверджені в установленому порядку.
    3. Ліцей забезпечує відповідність рівня загальної середньої освіти Державним стандартам освіти, єдність навчання і виховання.
    4. Ліцей працює за навчальними програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України, і забезпечує виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів.
    5. Педагогічні працівники ліцею можуть розробляти і використовувати авторські програми, затверджені в установленому порядку.
    6. Ліцей обирає форми, засоби і методи навчання та виховання відповідно до законодавства та цього Статуту з урахуванням специфіки та інших особливостей організації освітнього процесу.
    7. Індивідуалізація та диференціація навчання у ліцеї забезпечується шляхом реалізації інваріантної та варіативної частин навчального плану, вивченням спецкурсів, факультативів, курсів за вибором, індивідуальних, групових занять, а також відвідуванням занять у  клубах, гуртках, творчих об’єднаннях, що спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.
    8. Повна загальна середня освіта у ліцеї може здобуватися за очною (денною), дистанційною, мережевою, екстернатною, сімейною (домашньою) формами чи формою педагогічного патронажу.
    9.  Поглиблене вивчення предметів та профіль навчання  запроваджуються, виходячи з наявної навчально-матеріальної бази та кадрового забезпечення закладу освіти та  побажань батьків та учнів.
    10. З метою належної організації освітнього процесу у ліцеї можуть формуватися класи (групи), у тому числі з відповідними формами здобуття освіти, з поглибленим вивченням окремих предметів.
    11. Наповнюваність класів, має відповідати вимогам закону та  не може перевищувати 30 учнів.
    12. Поділ класів на групи для вивчення окремих предметів у ліцеї здійснюється відповідно до порядку, встановленого МОН України.
    13. Поділ  класів  на групи  при  вивченні  окремих  предметів у загальноосвітніх  навчальних  закладах  здійснюють  відповідно до Порядку, затвердженому наказом Міністерства освіти і науки України .
    14. Ліцей розробляє внутрішню систему забезпечення якості освіти, яка включає:
  • систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
  • оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання учнів;
  • оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників;
  • забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу, в тому числі для самостійної роботи учнів;
  • забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління ліцеєм;
  • інші процедури та заходи, що визначаються спеціальними законами або документами ліцею.
    1. Зарахування дітей до ліцею для здобуття базової середньої (до 5-9 класів) здійснюється на конкурсних засадах, якщо це не порушує право учнів, які здобули початкову освіту у цьому закладі освіти, на продовження навчання в ньому та за умови, що кількість поданих заяв про зарахування перевищує загальну кількість вільних місць у відповідних класах.

         Зарахування дітей  для здобуття профільної середньої освіти (до 9-11 (12) класів) відбувається на конкурсних засадах. Конкурс може не проводитися, якщо кількість поданих заяв про зарахування не перевищує загальної кількості вільних місць у відповідних класах.

 

Зарахування учнів до ліцею проводиться наказом директора, який видається згідно із затвердженим МОН Порядком і Правилами конкурсного приймання до ліцею, схваленими педагогічною радою ліцею та затвердженими директором, на підставі заяви батьків (або осіб, які їх замінюють) та протоколу засідання приймальної комісії ліцею.

    1. Порядок зарахування, відрахування та переведення учнів до наступного класу здійснюється у порядку, встановленому МОН України.
    2. Учні (вихованці) дев'ятих класів, які завершили здобуття базової середньої освіти, можуть бути переведені:

1) до десятого класу без поглибленого вивчення окремих предметів ліцею за власною заявою (у разі досягнення повноліття) чи заявою одного з батьків, інших законних представників;

2) до десятого класу з поглибленим вивченням окремих предметів ліцею за результатами конкурсу (за умови його проведення).

Учні (вихованці), які за результатами конкурсу не переводяться до десятого класу з поглибленим вивченням окремих предметів, за власною заявою (у разі досягнення повноліття) чи заявою одного з батьків, інших законних представників переводяться до десятого класу без поглибленого вивчення окремих предметів і можуть продовжити здобувати загальну середню освіту в інших закладах системи загальної середньої освіти.

    1. У випадку переходу учня до іншого закладу освіти для здобуття загальної середньої освіти батьки або особи, що їх замінюють, подають до ліцею заяву про перехід та письмове підтвердження або його скановану копію з іншого закладу освіти про можливість зарахування до нього відповідного учня.
    2. У разі вибуття учня до іншого закладу освіти за межами України батьки або особи, що їх замінюють, подають до ліцею заяву про вибуття та копію або скановану копію паспорта громадянина України для виїзду за кордон, з яким дитина перетинає державний кордон, або її проїзного документа із записом про вибуття на постійне місце проживання за межі України чи відміткою про взяття на постійний консульський облік у дипломатичному представництві або консульській установі України за кордоном (для учнів, які не досягли повноліття).
    3. Заклад здійснює освітній процес зазвичай за п’ятиденним робочим тижнем.
    4.  Навчальний рік у ліцеї розпочинається у День знань - 1 вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року.
    5. Структура і тривалість навчального року, навчального тижня, навчального дня, занять, відпочинку між ними, форми організації освітнього процесу визначаються педагогічною радою закладу освіти у межах часу, передбаченого освітньою програмою, відповідно до обсягу навчального навантаження, встановленого відповідним навчальним планом, та з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей, особливостей регіону тощо.
    6. У випадку екологічного лиха та епідемій місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування може встановлюватися особливий режим роботи ліцею.
  1. Тривалість канікул протягом навчального року повинна становити не менше як 30 календарних днів.
  2. Тривалість уроків у ліцеї становить 35 хвилин (для 1 року навчання), 40 хвилин (для 2-4 років навчання), 45 хвилин (5-12 років навчання). Ліцей може обирати інші, крім уроку, форми організації освітнього процесу.
  3. Розклад уроків складається відповідно до навчального плану закладу з дотриманням педагогічних та санітарно-гігієнічних вимог і затверджується директором ліцею.
  4. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням вимог навчальних програм та індивідуальних особливостей учнів.
  5.  Відволікання учнів від навчальних занять для провадження інших видів діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством).
  6.  Залучення учнів до видів діяльності, не передбачених навчальним планом та річним планом роботи ліцею, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють.
  7.  Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів ліцею визначаються МОН України.
  8. Облік навчальних досягнень учнів протягом навчального року здійснюється у класних журналах (паперових чи електронних), інструкції про ведення яких затверджуються МОН України. Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ учнів.
  9.  Оцінювання здійснюється відповідно до вимог щодо оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти, затверджених МОН України.
  10.  Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний рівень навчання, вимогам державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Порядок проведення державної підсумкової атестації визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері освіти.

В окремих випадках здобувачі освіти за станом здоров’я або з інших поважних причин можуть бути звільнені від державної підсумкової атестації у порядку, що встановлюється МОН України та Міністерством охорони здоров’я України.

3.34. Результати семестрового, річного оцінювання та державної підсумкової атестації доводяться до відома здобувачів освіти, їх батьків або осіб, які їх замінюють, класним керівником.

3.35. Після завершення навчання за освітньою програмою відповідного рівня загальної середньої освіти незалежно від форми її здобуття та на підставі результатів річного оцінювання і державної підсумкової атестації учні отримують такі документи про освіту:свідоцтво про початкову освіту, свідоцтво про базову середню освіту; свідоцтво про повну загальну середню освіту.

3.36. Учні, які мають високі досягнення у навчанні, можуть нагороджуватися похвальним листом «За високі досягнення у навчанні» або похвальною грамотою «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів» у порядку, визначеному законодавством. Видами заохочення і відзначення учнів, зокрема, може бути нагородження золотою чи срібною медаллю.

           3.37. Виховання здобувачів освіти у ліцеї здійснюється під час проведення уроків, у процесі позаурочної та позашкільної роботи.

3.38.  Цілі виховного процесу в ліцеї визначаються на основі принципів, закладених у Конституції та законах України, інших нормативно-правових актах.

3.39. Особливості відносин між ліцеєм та політичними партіями (об’єднаннями) і релігійними організаціями регламентуються Законом про освіту.

3.40. Учасники освітнього процесу зобов’язані дотримуватися академічної доброчесності, система та механізми забезпечення якої в ліцеї формуються відповідно до Закону України “Про освіту”.

3.41. Дисципліна в ліцеї дотримується на основі взаємоповаги всіх учасників освітнього процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та цього Статуту.

Застосування методів фізичного та психічного насильства до учнів забороняється.

3.42. Харчування учнів у ліцеї здійснюється відповідно до Закону України «Про освіту» та інших актів законодавства.

Відповідальність за організацію харчування учнів у ліцеї, додержання вимог санітарного законодавства, законодавства про безпечність та якість харчових продуктів покладається на засновника та директора. Норми та порядок організації харчування учнів у ліцеї встановлюються Кабінетом Міністрів України.

3.43. Учні ліцею забезпечуються медичним обслуговуванням, що здійснюється медичними працівниками, які входять до штату ліцею у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. У разі відсутності у штаті посад медичних працівників окремих спеціальностей, медичне обслуговування здійснюють працівники дитячих лікувально - профілактичних закладів за територіальним принципом.

Контроль за охороною здоров’я та якістю харчування учнів здійснюється відповідно до законодавства.

3.44. Психологічне забезпечення освітнього процесу в ліцеї здійснює практичний психолог відповідно до положення про психологічну службу, яке затверджує центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки.

Соціально-педагогічний патронаж, що сприяє взаємодії ліцею, сім’ї і суспільства у вихованні здобувачів освіти, їх адаптації до умов соціального середовища, забезпечує консультативну допомогу батькам, здійснюється соціальним педагогом.

3.45. Підвезення учнів до місця навчання та у зворотному напрямку (за потреби) забезпечується засновником .

3.46. За письмовими зверненнями батьків або інших законних представників учнів директор ліцею приймає рішення про утворення груп подовженого дня, фінансування яких здійснюється за кошти засновника та за інші кошти, не заборонені законодавством.

3.47. Відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про діяльність ліцею формуються та оприлюднюються ним відповідно до статті 30 Закону України “Про освіту” на сайті ліцею.

  1. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ.
  1. Учасниками освітнього процесу в ліцеї є: 

учні;

педагогічні працівники;

інші працівники закладу освіти;

батьки учнів;

інші особи, передбачені спеціальними законами та залучені до освітнього процесу в порядку, що встановлюється ліцеєм.

  1. Права та обов’язки учнів.

Учні мають право на:

-доступність і безоплатність повної загальної середньої освіти;

  • якісні освітні послуги;
  • вибір певної форми навчання, профільного напряму, факультативів, курсів за вибором, позакласних та позашкільних занять;
  • об’єктивне оцінювання результатів навчання;
  • відзначення успіхів у своїй діяльності;

-свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;

- безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;

- повагу людської гідності;

- захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю;

  • користування бібліотекою, навчально-виробничою, науковою, культурною, спортивною, матеріально-технічною базою ліцею та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому ліцеєм відповідно до спеціальних законів;
  • доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;
  • участь у роботі органів учнівського самоврядування ліцею;
  • інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення;
  • участь у різних видах навчальної, науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;
  • отримання додаткових, у тому числі платних навчальних послуг;
  • перегляд результатів оцінювання навчальних досягнень з усіх предметів інваріантної та варіативної частини.

4.2.2. Учні зобов’язані:

- виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягати результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;

- поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватись етичних норм;

- відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточення, дотримуватись правил особистої гігієни;

- дбайливо ставитися до державного, громадського та особистого майна, майна інших учасників освітнього процесу;

- виконувати вимоги педагогічних та інших працівників ліцею відповідно до Статуту та Правил внутрішнього трудового розпорядку ліцею;

- дотримуватись установчих документів, Статуту, Правил внутрішнього трудового розпорядку ліцею, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності).

  1. Учні мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами ліцею.
  2. Залучення учнів під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України.
  3. Учні залучаються до самообслуговування, різних видів суспільно корисної праці відповідно до цього Статуту і правил внутрішнього розпорядку ліцею з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей.
  4. За невиконання учасниками освітнього процесу своїх обов’язків, порушення цього Статуту, правил внутрішнього розпорядку, порушення академічної доброчесності на них можуть накладатися стягнення відповідно до законодавства і порядку виявлення та встановлення фактів академічної не доброчесності.
    1. Педагогічні працівники.
      1. Педагогічним працівником повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має відповідну педагогічну освіту та/або професійну кваліфікацію педагогічного працівника, належний рівень професійної підготовки, здійснює педагогічну діяльність, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я якої дозволяє виконувати професійні обов’язки в закладах загальної середньої освіти.
      2. До педагогічної діяльності у ліцеї не допускаються особи, яким вона заборонена за медичними показаннями, за вироком суду. Перелік медичних протипоказань щодо провадження педагогічної діяльності встановлюється законодавством.
      3. Призначення на посаду, звільнення з посади педагогічних та інших працівників ліцею, інші трудові відносини регулюються законодавством про працю, Законом України «Про повну загальну середню освіту» та іншими законодавчими актами.
      4. Педагогічні працівники приймаються на роботу до ліцею за трудовими договорами або контрактом відповідно до вимог законодавства про освіту і працю. Розподіл педагогічного навантаження педагогічних працівників у ліцеї, після погодження педагогічною радою, затверджується його керівником.

Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише в разі зміни кількості годин для вивчення окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням вимог законодавства про працю.

      1. Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків, крім випадків, передбачених законодавством.

Залучення педагогічних працівників до участі у видах робіт, не передбачених освітньою (освітніми) програмою (програмами) ліцею, навчальними програмами та іншими документами, що регламентують діяльність ліцею, здійснюється лише за їх згодою.

      1. Педагогічні працівники ліцею підлягають атестації відповідно до порядку, встановленого МОН України. За результатами атестації визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, присвоюються кваліфікаційні категорії, педагогічні звання. Перелік категорій і педагогічних звань педагогічних працівників визначається Кабінетом Міністрів України.
      2. Педагогічні працівники ліцею мають право на:
  • академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науковопедагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;
  • педагогічну ініціативу;
  • розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;
  • користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому ліцеєм відповідно до спеціальних законів;
  • підвищення кваліфікації, перепідготовку;
  • проходження сертифікації на добровільних засадах;
  • вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;
  • доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;
  • відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;
  • справедливе та об’єктивне оцінювання професійної діяльності;
  • захист професійної честі та гідності;
  • індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами ліцею;
  • безпечні і нешкідливі умови праці;
  • участь у громадському самоврядуванні ліцею;
  • участь у роботі колегіальних органів управління ліцею;
  • проходження атестації для здобуття відповідної кваліфікаційної категорії та отримання її в разі успішного проходження атестації;
  • об’єднання у професійні спілки та право бути членами інших об’єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;
  • порушення питання захисту прав, професійної та людської честі й гідності;
  • захист професійної честі та гідності;
  • творчу відпустку терміном до одного року не більше одного разу на 10 років із зарахуванням до стажу роботи;
  • подовжену оплачувану відпустку.
      1. Педагогічні працівники ліцею зобов'язані:
  • постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;
  • виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;
  • сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;
  • дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання учнями в освітньому процесі та науковій діяльності;
  • дотримуватися педагогічної етики;
  • поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
  • настановами і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
  • формувати в учнів усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
  • виховувати в учнів повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історикокультурного надбання України та навколишнього природного середовища;
  • формувати в учнів прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
  • захищати учнів під час освітнього процесу від будь яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю учнів, запобігати вживанню ними та іншими особами на території ліцею алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;
  • додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку ліцею, виконувати свої посадові обов’язки;
  • брати участь у роботі педагогічної ради, засіданнях методичних об’єднань, нарадах, зборах;
  • виконувати накази і розпорядження директора ліцею;
  • вести відповідну документацію;
  • сприяти зростанню іміджу ліцею;
  • утримувати навчальні приміщення відповідно до вимог правил пожежної безпеки, охорони праці та безпеки життєдіяльності, санітарно гігієнічних вимог.
      1. Педагогічні працівники, які систематично порушують цей Статут, правила внутрішнього трудового розпорядку ліцею, не виконують посадових обов’язків, умови трудового договору або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи згідно із законодавством.
      2. Права і обов’язки інших працівників, які залучаються до освітнього процесу, регулюються трудовим законодавством, відповідними договорами, цим Статутом та правилами внутрішнього трудового розпорядку ліцею.

4.4. Батьки здобувачів освіти та особи, які їх замінюють.

      1. Батьки здобувачів освіти та особи, які їх замінюють, мають право:
  • захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси учнів;
  • звертатися до закладу освіти, органів управління освітою з питань освіти;
  • обирати вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;
  • брати участь у громадському самоврядуванні ліцею, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування ліцею;
  • завчасно отримувати інформацію про заплановані у ліцеї педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;
  • брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;
  • отримувати інформацію про діяльність ліцею, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти в ліцеї та його освітньої діяльності.
      1. Батьки та особи, які їх замінюють, є відповідальними за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти, їх виховання і зобов’язані:
  • виховувати в дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточення і довкілля;
  • сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;
  • поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;
  • дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;
  • формувати в дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;
  • настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі         та суспільних цінностей, зокрема правди,справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
  • формувати в дітей усвідомлення необхідності дотримуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
  • виховувати в дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історикокультурного надбання України;
  • дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку ліцею, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності);
  • сприяти керівництву ліцею у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування);
  • виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в ліцеї.
      1. У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов’язків, передбачених законодавством, ліцей може порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.
  1. УПРАВЛІННЯ ЛІЦЕЄМ

Засновник ліцею:

  • затверджує установчі документи ліцею, їх нову редакцію та зміни до них;
  • приймає рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) ліцею;
  • реалізує інші права, передбачені законодавством.
  1. Уповноважений орган:
  • здійснює контроль за дотриманням установчих документів закладу ліцею, визначає форми контролю за діяльністю директора ліцею;
  • здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками;
  • затверджує кошторис ліцею у порядку визначеному чинним законодавством;
  • приймає фінансовий звіт ліцею у порядку, визначеному законодавством;
  • здійснює контроль за фінансовогосподарською діяльністю ліцею;
  • реалізує інші права, передбачені законодавством та статутом ліцею та відповідно до делегованих повноважень.
  1. Засновник та уповноважений орган не мають права втручатися в діяльність ліцею, що здійснюється ним у межах його автономних прав, визначених законом та установчими документами.
  2. Засновник ліцею зобов’язаний:
  • забезпечити утримання та розвиток матеріальнотехнічної бази заснованого ним ліцею на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов;
  • у разі реорганізації чи ліквідації ліцею забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти;
  • забезпечити відповідно до законодавства створення в ліцеї безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу.
  1. Безпосереднє керівництво ліцеєм здійснює директор.
  2. Директор призначається на посаду шляхом укладення контракту за результатами конкурсного відбору у встановленому порядку.
  3. Директор ліцею несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу освіти.
  4. Директор є представником ліцею у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законом та установчими документами ліцею.
  5. Директор ліцею в межах наданих йому повноважень:
  • організовує діяльність ліцею;
  • вирішує питання фінансовогосподарської діяльності ліцею; призначає на посаду та звільняє з посади заступника керівника (директора), педагогічних та інших працівників ліцею, визначає їх функціональні обов'язки;
  • забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;
  • здійснює розподіл педагогічного навантаження;
  • забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
  • забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю ліцею;
  • сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування ліцею;
  • сприяє здоровому способу життя здобувачів освіти та працівників ліцею;
  • здійснює інші повноваження у відповідності до чинного законодавства.
  1. Колегіальним органом управління ліцею є педагогічна рада. Усі педагогічні працівники ліцею мають брати участь у засіданнях педагогічної ради.
  2. Педагогічна рада закладу освіти:
  • планує роботу ліцею;
  • схвалює освітню (освітні) програму (програми) ліцею та оцінює результативність її (їх) виконання;
  • формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
  • розглядає питання щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;
  • приймає рішення щодо переведення учнів (вихованців) до наступного класу і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;
  • обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
  • розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
  • ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів (вихованців), працівників ліцею та інших учасників освітнього процесу;
  • розглядає питання щодо відповідальності учнів (вихованців), працівників закладу освіти та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;
  • має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту ліцею та проведення громадської акредитації ліцею;
  • розглядає інші питання, віднесені законом та/або статутом ліцею до її повноважень.

Рішення педагогічної ради ліцею вводяться в дію рішеннями директора закладу.

У ліцеї можуть діяти:

  • органи самоврядування працівників ліцею;
  • органи учнівського самоврядування;
  • органи батьківського самоврядування;
  • інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.
  1. У ліцеї можуть бути створені та функціонувати:

-методична рада закладу, професійні спільноти учителів; творчі (динамічні) групи вчителів;

-психологічна служба;

-спортивні секції, інші в разі потреби відповідно до чинного законодавства.

  1. За рішенням засновника може створюватися наглядова (піклувальна) рада ліцею.
  1. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА
  1. Матеріально-технічна база ліцею включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби та інші цінності.
  2. Вимоги до матеріально-технічної бази ліцею визначаються відповідними будівельними і санітарно-гігієнічними нормами і правилами, а також типовими переліками обов'язкового навчального та іншого обладнання, навчально-методичних та навчально-наочних посібників, підручників, художньої та іншої літератури.
  3. Ліцей має право надавати в оренду або безоплатне користування нерухоме майно, обладнання, інвентар та інші цінності, а також списувати з балансу основні засоби в установленому порядку.
  4. Майно ліцею є власністю територіальної громади міста Хуста і закріплюється за ним на праві оперативного управління. Здійснюючи право оперативного управління, ліцей володіє, користується та розпоряджається зазначеним майном згідно з чинним законодавством та цим Статутом і відповідно до обмежень, встановлених засновником.
  5. Ліцей відповідно до вимог чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за недотримання вимог та норм з їх охорони.
  6. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна ліцею проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані ліцею внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.
  7. Для забезпечення освітнього процесу база ліцею складається з навчальних кабінетів, спалень, майстерень, а також спортивного, танцювального, актового і читального залів, бібліотеки, їдальні, медичного, комп’ютерних кабінетів.

 

  1. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
  1. Фінансування Ліцею здійснюється з державного та місцевих бюджетів відповідно до Бюджетного кодексу України

Іншими джерелами фінансування Ліцею можуть бути:

  • доходи від надання платних освітніх та інших послуг;
  • благодійна допомога відповідно до законодавства про благодійну діяльність та благодійні організації;
  • гранти;
  • інші джерела фінансування, не заборонені законодавством.

Отримані із зазначених джерел кошти використовуються ліцеєм відповідно до затвердженого кошторису.

Одержання Ліцеєм власних надходжень не є підставою для зменшення обсягу його бюджетного фінансування.

Отримані Ліцеєм кошти повинні бути використані відповідно до його установчих документів, зокрема для організації та забезпечення його діяльності, та не можуть бути вилучені в дохід державного або місцевих бюджетів, крім випадків, передбачених законом.

                    Фінансово-господарська діяльність Ліцею здійснюється на основі кошторису, що затверджується засновником з урахуванням пропозицій Ліцею.

    1. Ліцей може  надавати платні освітні та інші послуги, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України. Керівник Ліцею визначає перелік платних освітніх та інших послуг, що надаються закладом освіти, із зазначенням часу, місця, способу та порядку надання кожної з послуг, їх вартості та особи, відповідальної за їх надання.
    2. Ліцей не може надавати (повністю чи частково) платні освітні послуги для досягнення їх учнями результатів навчання (компетентностей), визначених державними стандартами.
  1. У Ліцеї під час освітнього процесу, що забезпечує досягнення результатів навчання, передбачених освітньою програмою закладу освіти, не можуть проводитися платні заходи чи надаватися платні послуги.
  2. Учні та їхні батьки можуть отримувати в закладі загальної середньої освіти платні освітні та інші послуги виключно на добровільних засадах.
  3. Засновник ліцею має право затверджувати переліки платних освітніх та інших послуг, що не увійшли до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
  4.  Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в ліцеї визначається законодавством та нормативно-правовими актами МОН України та інших центральних органів виконавчої влади. Бухгалтерський облік може здійснюватись закладом самостійно, або через централізовану бухгалтерією управління  освіти, релігій та у справах національностей.
  5. Ліцей у процесі провадження фінансово-господарської діяльності має право:
  • користуватися земельними ділянками, на яких він розташований;
  • розвивати власну матеріальну базу;
  • списувати з балансу в установленому чинним законодавством порядку необоротні активи, які стали непридатними для користування;
  • користуватися та розпоряджатися майном відповідно до законодавства та Статуту;
  • придбання та оренду необхідного обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами будьякого підприємства, установи, організації або фізичної особи, фінансувати за рахунок власних надходжень заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов колективу.

 

VШ. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

  1. Ліцей має право укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв'язки з органами управління освітою та навчальними закладами зарубіжних країн, міжнародними організаціями, фондами у встановленому законодавством порядку.

IX. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЛІЦЕЮ

  1. Державний контроль за діяльністю ліцею здійснюється відповідно до вимог законодавства.
  2. Інституційний аудит ліцею, що забезпечує здобуття загальної середньої освіти, є єдиним плановим заходом державного нагляду (контролю) у сфері загальної середньої освіти, що проводиться один раз на 10 років центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти.

Інституційний аудит включає планову перевірку дотримання ліцензійних умов.

X. СТВОРЕННЯ, РЕОРГАНІЗАЦІЯ, ЛІКВІДАЦІЯ ТА ПЕРЕПРОФІЛЮВАННЯ ЛІЦЕЮ

10.1. Рішення про реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) ліцею приймається засновником у порядку, встановленому чинним законодавством.

10.2. Реорганізація навчального закладу відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, виділення.

10.3. Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною засновником, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду – ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.

З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління ліцеєм.

10.4. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно ліцею, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його засновнику.

10.5. У випадку реорганізації права та зобов’язання ліцею переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених закладів освіти

 

 

                                                                                     

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено