A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Хустський ліцей №5

Наказ Про стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів з трудового навчання та технологій №187

Дата: 04.04.2021 16:43
Кількість переглядів: 3800

Наказ  

 

29 грудня 2020 року                                                                                          № 187

 

Про стан викладання та рівень

навчальних досягнень учнів

з трудового навчання та технологій

 

 

       Відповідно до    річногог плану   роботи школи    упродовж грудня 2020 року  вивчалося питання щодо стану викладання та  рівня навчальних досягнень учнів з  предметів: дизайн та технології  (1-3 класи), трудове навчання (4 класи); трудове навчання (5-9 класи), технології (10-11 класи).

      У результаті вивчення даного питання  встановлено, що дизайн та технології у  1-3 класах та трудове навчання  у 4 класах викладають учителі початкових класів (Пфайфер Т.В., Тетеря М.В., Марко М.М., Вайнраух В.В., Песік М.М., Барзул Н.М., Ляшко Н.П., Маригун М.І., Цугорка М.І., Гольтман Р.П.).  

        Трудове навчання у 5 – 9 класах та технології у 10 – 11 класах викладають Фінюк М.С. (спеціаліст І категорії, пед.. стаж -11 років) , Шкромида Я.М.. (спеціаліст, пед..стаж – 23 роки)

У процесі перевірки та під час співбесіди з учителями з‘ясовано, що трудове навчання та технології  в школі викладається згідно діючих програм, з вимогами яких  обізнані вчителі. На період перевірки програма з трудового навчання та технологій  виконана в повному обсязі. Календарне планування складено відповідно до цих програм і рекомендацій. Записи у класних журналах на сторінках трудового навчання здійснюються вчителями своєчасно, чітко,  але неохайно (учитель Шкромида Я.М. користується коректором). У закладі організовано взаємовідвідування уроків, обмін досвідом роботи. Проводяться відкриті уроки. Крім того, кожен вчитель підвищує свою педагогічну майстерність шляхами самоосвіти.

      Учителі керується такими нормативно – правовими документами:   наказ  Міністерства освіти і науки України від 07 червня 2017 року № 804 "Про оновлені навчальні програми для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів;  наказ МОНУ №1222 від 21 серпня 2013 року "Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти; «Технології 10-11 класи» (рівень стандарту), затверджену наказом МОН № 1407 від 23.10. 2017 року.; методичними рекомендаціями, лист МОН від 11.08.2020 р. № 1/9-430.

     Освітня галузь «Технології» у молодших класах реалізується через зміст навчального предмету «Трудове навчання», який є початковою ланкою загальної системи трудового навчання та виховання учнів. Трудове навчання в початковій школі є однією з ланок неперервної технологічної освіти, що логічно продовжує дошкільну освіту, створює базу для успішного опанування учнями технологій основної школи та здобуття професійної освіти. Трудове навчання в початкових класах є першою сходинкою до вибору майбутньої професії.

     У роботі учителі початкої ланки впроваджують  традиційні та інтерактивні технології. Педагоги дотримуються логічності й емоційності  усіх етапів навчально-виховної діяльності,велику увагу приділяють формуванню цілісного уявлення про матеріальне виробництво, роль техніки, проектування і технологій у розвитку суспільства; вихованню ціннісного ставлення до трудових традицій; формуванню технологічних умінь і навичок учнів; знайомлять учнів з традиційними, сучасними і перспективними технологіями обробки матеріалів, декоративно-ужитковим мистецтвом.

         Відвідані уроки у 1-4 класах свідчать про те, що класні керівники  велику увагу приділяють  розвитку творчих здібностей учнів при роботі по створенню сюжетних композицій із природних матеріалів, аплікацій з ниток, паперу та картону, використовує групові та парні форми роботи. Зокрема, Тетяна Володимирівна (1а кл.) та Маряна Михайлівна (2-а)  знайомлять  учнів з необхідними для роботи матеріалами, інструментами, пристосуваннями, звертають увагу на прийоми безпечної роботи, вчать бережливому ставленню до паперу, економному використанню матеріалів, формують вміння працювати з папером, звертають увагу на послідовність дій під час виготовлення виробів, привчають учнів до акуратності та охайності під час виконання практичних робіт, розвивають практично - діяльнісну компетентність учнів.

      Позитивні результати систематичного впровадження  вчителями початкових класів  на уроках трудового навчання методу проектів виявляються у підвищенні продуктивності уроку та рівня знань учнів, розвиток творчого і критичного мислення, уміння працювати з інформаційними джерелами.

Зміст навчального предмета у 5-11 класах реалізується за трьома варіантами програми: для хлопців;  для дівчат;  для класів, що не поділяються на групи хлопців і дівчат (11 –А клас). Поділ класів на групи здійснювався відповідно до нормативів, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 20.02.02 р. №128.

      Фінюк Марія Сергіївна  для досягнення своєї мети  поєднує  класичні  традиційні  методи  з  методами  інноваційних  технологій.

      Педагог багато  уваги  приділяє  естетичному  вихованню  учнів.  Щоб  розвинути  просторову  уяву  учнів,  розуміння  краси,  пропонує  малюнки,  ескізи,  фотознімки,  готові  вироби. Вона прищеплює  учням  практичні   умінні  та   навички  роботи  з  різними  матеріалами,  залучає  учнів  до  різних  видів  трудової  діяльності.

     Марія Сергіївна та Ярослав Михайлович  готують виставки робіт дітей, залучають їх до участі у конкурсах.

На своїх уроках учителі використовують міжпредметні зв'язки з такими предметами як: історія, образотворче мистецтво, біологія та історія,  практикують як індивідуальні, так і групові форми робіт.

Особливу увагу вчителі приділяють вивченню учнями правил безпечної поведінки під час виконання практичних  робіт. У своїй роботі вчителі застосовують методи дослідження і діагностики  якостей  особистості  та здібностей учнів з метою прогнозування їх розвитку, вибору професій і підготовки до життя.

У школі є  комбінована майстерня з трудового навчання (зав. Шкромида Я.М.) та  майстерня з обслуговуючої праці (зав. Фінюк М.С.), проте окреме обладнання застаріло та вимагає поновлення, відсутнє комп’ютерне обладнання.  Проблемою залишається недостатня кількість необхідних матеріалів для виконання учнями практичних робіт. Проте вчителями виготовлено достатню кількість технологічних карток, таблиць , схем для поетапного виконання необхідних практичних робіт. Учням постійно демонструються зразки найкраще виконаних робіт.

Практичні роботи, тематичні оцінювання проводяться вчасно, оцінені згідно вимог критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів. При проведенні практичних робіт вчитель та учні дотримуються правил техніки безпеки, вчасно записуються інструктажі з техніки безпеки. Всі практичні роботи обліковано вчасно, зроблено записи про проведення відповідного інструктажу з безпеки життєдіяльності.

Разом з тим при відвідуванні уроків трудового навчання у основній школі виявлено, що учні не завжди дотримуються вимог до одягу під час виконання практичних робіт (не мають халатів, головних уборів, робочих рукавичок). Їм рідко пропонуються диференційовані домашні завдання. Переважають уроки комбінованого типу з традиційними структурними елементами

Проаналізувавши навчальні досягнення здобувачів освіти 5-11 класів за І семестр 2020/2021 навчального року, можна зробити висновок, що навчальні досягнення здобувачів освіти мають  високий, достатній та середній рівень.

Виходячи з вищенаведеного

 

 

НАКАЗУЮ:

1.  Стан викладання трудового навчання у 1-4 та 5-11 класах та рівень знань здобувачів освіти вважати задовільними.

2. Учителям трудового навчання  Фінюк М. С. та Шкромида Я.М..:

2.1. Продовжити роботу щодо виконання чинних вимог Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, навчальних програм та інструктивнометодичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України щодо вивчення предмету.

Упродовж 2020/2021 навчального року

2.2. Продовжити роботу щодо вивчення та підтримки обдарованих дітей, залучати їх до участі у виставках, конкурсах виробів декоративно-ужиткового мистецтва та інших.

 Постійно

2.3 Забезпечувати оптимальне поєднання індивідуальних, групових, колективних форм роботи, урізноманітнювати домашні завдання, практикувати різнорівневі класні та домашні завдання, раціонально використовувати час на уроці.

.

Протягом року

2.4. Практикувати проведення нестандартних уроків, використання активних та інтерактивних, нестандартних форм і методів роботи на уроці.

Протягом року

 

 3.  Керівникам методичноих об’єднань учителів природно-математичного  циклу ( Сурма М.І.) та учителів початкових класів (Пфайфер Т.В.) обговорити на черговому засіданні результати перевірки стану навчання предмету трудове навчання .

До 08.02.2021

 

4. Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступника директора з навчально – виховної роботи Борка В.

 

 

 

Директор школи                                                              О. Я. Ерфан

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено